Nascholing: crisiscommunicatie of communicatiecrisis?

Vanaf het eerste moment tot het einde van een ramp is het sleutelwoord: communiceren, communiceren en communiceren. Dit lijkt zo vanzelfsprekend, maar toch blijken veel mensen tijdens een crisis niet in staat om effectief te communiceren over het risico van de gebeurtenis, welke schade is opgetreden, welke schade kan optreden en welke acties moeten worden ondernomen om de veiligheid van het publiek te waarborgen.

Vaardigheden voor het ontwikkelen van berichten zijn van cruciaal belang voor succesvolle risicocommunicatie. De meest succesvolle berichten zijn vaak berichten die voorafgaand aan een evenement zijn opgesteld en aangepast voor gebruik op het daadwerkelijke tijdstip van het evenement (Milligan & Covello).

 

Klik hier voor meer informatie.

Locatie

ImpactAll Utrecht

Toestemming plaatsen cookies

Deze website maakt gebruik van functionele, statistische en social media & overige cookies. Als u wilt aanpassen welke cookies en scripts gebruikt mogen worden, kunt u hieronder uw instellingen wijzigen.

Meer informatie is beschikbaar in de privacy- en cookiestatement.